Jóval kevesebb új autót vásároltak 2009-ben Magyarországon, mint a korábbi években. Az ágazatot az ezredforduló után inkább a túlfűtöttség jellemezte többek között az olcsó, könnyen elérhető hitelek miatt. Idén már csekély fellendülést várnak az autóimportőrök.
2004 után megindult egy lassú csökkenés, amelyből már érezhető volt a felvevői piac kifulladása. Később a Pénzügyi Szervezetek Állami felügyelete is felismerte, hogy valamit lépnie kell a felelőtlen kihelyezések visszaszorítására, így egy 2009. januári hatállyal kiadott ajánlásában jelentősen szigorította a hitelezés feltételeit.
61 %-kal kevesebb (60 189 db) új személygépjárművet értékesítettek hazánkban 2009-ben, mint egy évvel korábban.
Ezzel úgy tűnik, a léggömb kipukkant, a 2008-ban kialakult gazdasági válsággal pedig még nehezebb lett a devizahitelesek helyzete. A 2009-es év a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint a hazai új gépjárműpiac mélypontját hozta. Bár az importőrök 2010 első felében is további visszaesést várnak, a piac helyreállításának megindulását már az év második felére datálják.
Így az év végére számításaik szerint a forgalombahelyezési darabszámok a tavalyi számok körül, valmivel azok felett alakulnak majd.
„A gépjárműértékesítők a finanszírozókkal együttműködve tudnak kilábalni a mélypontról.”
Erdélyi Péter, az MGE társelnöke
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.